Näkin silmä

Nukketaiteilija Maria Juudin, s. 1948, on lähtöisin Keski-Suomesta. Hän toimi pitkään sosiaalialalla. Myöhemmin luova mieli pakotti toteuttamaan omaa taidetta. Nukketaide herätti henkiin vuosia kestäneen halun kirjoittamiseen. Näkin silmä syntyi lapsena kuullun onnettoman tapauksen pohjalta.

Näkin silmä on tekijä esikoisromaani.

Jaa tämä sivu

Juudin Maria:  Näkin silmä. Samuli Parosen seura ry 2023. 318 s. Nid. kuvak.       ISBN 978-952-5875-27-0 nidottu Koko: 21x14,5cm

Tilaukset:https://www.antikvariaatti.net/tuotteet/1618458

Meripihkatuuli

Pirkko Arolan viides romaani Meripihkatuuli jatkaa siitä mihin edellinen romaani Pitkää tanssia jäi.

Tilaukset: samuliparosenseura.tilaukset@gmail.com

Peiliin piirretty kaupunki

23.6.2020 saimme painosta uuden julkaisumme Peiliin piirretty kaupunki. Halusimme juhlistaa Riihimäen kaupungin 60-vuotisjuhlavuotta 2020 julkaisemalla tämän kirjan, johon on koottu kuudentoista edesmenneen riihimäkeläisen kulttuurivaikuttajan henkilökuva. Toivomuksemme on että tämä kirja saisi olla herättelemässä lukijoita tutustumaan tämän kirjan antia laajemminkin eisteltyjen henkilöiden elämään ja tuotantoon.

Kirjaa voi tilata: https://www.antikvariaatti.net/kauppiaat/samuli-parosen-seura-ry

Kuun päivä

Pirkko Arola on tullut tunnetuksi runoistaan, lauluistaan ja aforismeistaan. Nyt ilmestynyt Kuun päivä on hänen ensimmäinen romaaninsa.

Kirja kuvaa tapahtumia yhden viikon ajalta päähenkilön Ilmarin elämässä. Miten paljon voikaan yksi viikko sisältää yllätyksiä, arvaamattomia tapahtumia ja kohtaamisia, jotka muuttavat päähenkilön elämän puuttuvien palasten loksahtaessa kohdalleen.

Tekijä osoittaa tässä esikoisromaanissaan kertojan lahjansa. Teksti soljuu eteenpäin sujuvasti vieden lukijan mukaansa pohtimaan elämän monimuotoisuutta.

Pirkko Arola: Kuun päivä.

Samuli Parosen seura ry 2018. Nid. 150 s.

ISBN 978-952-5875-18-8

Koko: 22x15,5cm

Tiedustelut ja tilaukset:

samuliparosenseura.tilaukset@gmail.com

Mitäs kulkija nimellä

Arola, Pirkko & Kettunen, Matti & Kivimäki, Arto (toim.): Mitäs kulkija nimellä. [Riihimäki] : Samuli Parosen seura ry, (Books on Demand Gmbh) 2017. 137 s. Nid, kuvak. ; kuv. [© Samuli Parosen Seura ry 2017.

Lukujen alussa olevat Pirkko Arolan aforismit  kokoelmista Puu etsii varjoaan (2011), En voi kieltää maailmaa (2013) ja Vastaan sanaan sanalla (2017).

Sisällys:

- Kulkija Samuli Paronen / Arto Kivimäki, 13